FreshMail.pl

Wykorzystaj moment mobilny!

Autor / 27 lutego 2017

Nie musisz wdrażać od razu wirtualnej rzeczywistość i sztucznej inteligencji. Żeby być na czasie w mobile’u zadbaj o cztery zasady w docieraniu do klienta. 

 

Automatyzacja, analityka i inteligentne algorytmy

Można oczekiwać, że w 2017 r. marketerzy będą chcieli lepiej uchwycić i wykorzystać tzw. moment mobilny – pojęcie wymyślone przez analityków Forrester Research do zobrazowania sytuacji, gdy konsument w danej chwili używa urządzenia mobilnego w bardzo konkretnym celu.

W 2016 r. firma Leanplum przeprowadziła analizę[i] ok. 1,5 mld mobilnych powiadomień push. Okazało się, że powiadomienia o treści spersonalizowanej do konkretnego odbiorcy mają znacznie większą skuteczność dotarcia – są otwierane aż czterokrotnie częściej. Skuteczność była jeszcze wyższa, gdy wysyłką komunikatów sterował system oparty na algorytmach behawioralnych, dysponujący zestawem określonych, predefiniowanych zachowań użytkownika (np. zwyczaje zakupowe czy historia wyszukiwania) czy zdarzeń i dopasowujący moment oraz treść wiadomości do tego zdarzenia. To szczególnie istotne również w kontekście reklamy…

 

…programmatic

Agencja Zenith przewiduje, że do końca tego roku 75 proc. “konsumpcji treści online” będzie odbywać się na urządzeniach mobilnych. Korzystanie z zasobów internetu na smartfonie i tablecie to dla coraz szerszego grona użytkowników optymalny – najwygodniejszy i najbardziej intuicyjny – sposób dostępu do treści cyfrowych. A teraz zestawmy to z przewidywaniami[ii], że wydatki na mobilną reklamę programatyczną w samych tylko Stanach Zjednoczonych przekroczą w tym roku 21 mld. dolarów (wzrost z 15,45 mld USD w 2016 r.), co ma stanowić aż 78 proc. wszystkich wydatków na mobilne kampanie reklamowe display. Dlatego powinniśmy spodziewać się nie tylko dalszego wzrostu udziałów reklamy programatycznej w reklamowym torcie, ale również nowych technologii wyświetlania użytkownikowi reklam dopasowanych do jego profilu i aktywności online.

 

Jeden obraz = tysiąc słów

Cały czas obserwujemy dalszy wzrost znaczenia treści multimedialnych. Treści oparte na materiałach audiowizualnych są dla użytkownika urządzenia mobilnego łatwiej przyswajalne i wygodniejsze w odbiorze niż tekst. Ocenia się[iii], że 81 proc. internautów tylko przelatuje wzrokiem treść artykułów online, a wg Jakoba Nielsena, eksperta ds. usability, przeciętny użytkownik czyta od 20 do 28 proc. słów w internetowych tekstach. (Dotarłeś aż tutaj? Zostaw komentarz!) Z kolei materiały zawierające obrazy są aż o 650 proc. bardziej angażujące, a aż 85 proc. internautów jest bardziej skłonnych do kupna produktu po obejrzeniu wideo przedstawiającego ten produkt. Ponadto szacuje się, że wartość sprzedaży reklam wideo na urządzeniach mobilnych przekroczy pod koniec tego roku 6 mld dolarów.

 

Więcej responsywności

Mało kto lubi czekać, aż załaduje mu się strona internetowa. Firma Kissmetrics swego czasu przytoczyła ciekawe dane[iv] na temat responsywności witryn mobilnych. 47 proc. internautów oczekiwałoby wyświetlenia strony w czasie maksymalnie 2 sekund od wysłania żądania do serwera (wpisanie adresu URL, kliknięcie linku, itp.) 40 proc. rezygnuje z odwiedzin strony, która po 3 sekundach nie jest wyświetlona. Każda sekunda opóźnienia w tym zakresie to spadek konwersji o 7 proc. Należy więc oczekiwać dalszych wysiłków nad poprawą doświadczeń mobilnych internautów.

 

 

[i] https://www.leanplum.com/blog/personalize-or-bust/

[ii] https://www.emarketer.com/Article/More-Than-Two-Thirds-of-US-Digital-Display-Ad-Spending-Programmatic/1013789

[iii] http://www.inc.com/larry-kim/visual-content-marketing-16-eye-popping-statistics-you-need-to-know.html

[iv] https://blog.kissmetrics.com/loading-time/



Redakcja MarketingMobilny.pl



Zapisz się do newslettera

Newsy z bloga, aktualności, najbliższe wydarzenia z branży

FreshMail.pl