FreshMail.pl

Wrażenia po 14. Techcampie

Autor / 07 lutego 2014

Byłem wczoraj po raz pierwszy na krakowskim Techcampie w klubie Lizard King. Wczorajszy „odcinek” poświęcony był tematyce mobile. Zobaczcie jak było.

Ogólnie rzecz biorąc impreza była bardzo udana. Uważam, że powinno być więcej tego typu eventów – skierowanych do studentów, początkujących programistów, którzy dopiero rozpoczynają przygodę z technologiami mobilnymi. Jest to świetne miejsce, aby edukować, a także rekrutować. Parę razy w trakcie imprezy pojawił się temat wolnych stanowisk w poszczególnych firmach. Na sali byli także doradcy z Pracuj.pl – świetna okazja dla studentów i absolwentów, aby zacząć myśleć o swojej przyszłej karierze.

Pierwszym prelegentem był Krzysztof „Procek” Ścira (desi9n.pl). Jego prelekcja była poświęcona tematyce programowania mobilnych aplikacji hybrydowych (więcej o aplikacjach: tutaj). Pokazał jak to zagadnienie rozwijało się przez ostatnie lata na poszczególnych platformach. Niestety, jako że nie jestem programistą, wiele rzeczy z tej prezentacji było dla mnie niezrozumiałych. Jednak wydaje mi się, że publiczność była bardzo zainteresowana poruszanymi zagadnieniami. Świadczyć o tym może chociażby fakt, że po prelekcjach, podczas dyskusji w strefie open space, to właśnie Krzysztof był najbardziej obleganym prelegentem.

techcamp grupa unity marketing mobilny

Następnie wystąpili przedstawiciele grupy Unity odpowiedzialni za wdrożenie responsywnej wersji serwisu T-Mobile Trendy. Szczerze mówiąc, bardziej niż wdrożenie RWD (więcej o RWD: tutaj) zaciekawił mnie sam serwis. Stanowi on element strategii contentowej marki T-Mobile. Ma na celu przyciągać i angażować czytelników oraz dostarczać leadów właściwemu serwisowi.  Nad treściami pracuje w dużej mierze zewnętrzna ekipa z Axel Springer Polska, która dostarcza ponad 1800 wpisów rocznie! W efekcie serwis może pochwalić się oglądalnością na poziomie 1,2 mln odsłon w ciągu roku… Czeka nas jeszcze sporo pracy zanim osiągniemy taką skalę 😉

techcamp 14 Piotr Zając aplikacje mobilne

Trzecia prelekcja poświęcona była tematowi  virali, wiralowości. Nie chodziło jednak o śmieszne filmiki z failami na YouTube, lecz o tworzenie aplikacji mobilnych w taki sposób, aby w jak największym stopniu były one udostępniane i polecane przez samych użytkowników. Piotr Zając (Untitled Kingdom, Growth Republic) udzielił paru rad w tym zakresie. Kluczem do osiągania dużego zasięgu i zysku z aplikacji są: odpowiednie pozycjonowanie aplikacji w markecie (trudne, ale w pewnym stopniu możliwe), czytelne przedstawienie jej funkcji, wrzucenie screenów i w końcu – odpowiednie zachęty dla użytkowników, aby udostępniali informacje o grze / aplikacji w mediach społecznościowych. Jednak, jak Piotr sam zauważył, prawdziwą wiralowość osiąga się wówczas, gdy użytkownicy udostępniają i rekomendują treści w sposób naturalny, a nie za dodatkowe bonusy w grze.

Podsumowując, polecam Techcamp – szczególnie studentom i absolwentom, a także praktykom, którzy chcą podyskutować w nieformalnej, luźnej atmosferze przy pizzy i piwie. Na koniec chciałbym jeszcze przypomnieć, że już za miesiąc odbędzie się Mobile Silesia – impreza o ciut podobnym charakterze, podczas której wysłuchać będzie można prelekcji, a następnie przedyskutować konkretne tematy z mentorami, specjalistami i praktykami. Więcej informacji na stronie MobileSilesia.pl.



Szymon Słowik

Konsultant marketingowy skupiony na tematyce SEO/SEM i content marketingu. Z serwisem MarketingMobilny.pl związany od 2013 r. Wypowiada się głównie na tematy dotyczące marketingu w wyszukiwarkach i mediach społecznościowych.



Zapisz się do newslettera

Newsy z bloga, aktualności, najbliższe wydarzenia z branży

FreshMail.pl