FreshMail.pl
dwukierunkowa komunikacja SMS

SMS-y to nie tylko masowa wysyłka, lecz także komunikacja dwukierunkowa

Autor / 04 czerwca 2014

Wiadomości SMS w marketingu są najczęściej kojarzone z konkursami, masową wysyłką SMS i powiadomieniami przychodzącymi z e-commerce oraz banków. Jednak SMS to narzędzie znajdujące zastosowanie w dużo ciekawszych, rozbudowanych kampaniach marketingowych. Jako przykład może posłużyć komunikacja dwukierunkowa.

Wiele zastosowań komunikacji dwukierunkowej

Dwukierunkowe SMS-y pozwalają realizować szereg działań, o których większość marketerów by nie pomyślała w kontekście tego kanału komunikacji. Narzędzie to można wykorzystać między innymi do przeprowadzania ankiet i badań, zbierania baz danych za pomocą numerów short code, zapisów do systemów informacyjnych, a także do generowania leadów! Ponadto jest to po prostu świetny kanał do szybkiej i prostej komunikacji z klientami.

Narzędzie skuteczne i zgodne z nowymi trendami

Marketing SMS jako narzędzie marketingu mobilnego może nie jest tak sexy jak bardzo modne ostatnimi czasy aplikacje mobilne, lecz przemawiają za nim silne argumenty chociażby w postaci wysokich współczynników dotarcia i wywoływania reakcji. Okazuje się, że dodając do konwencjonalnej wysyłki SMS komunikację dwukierunkową, można osiągnąć jeszcze lepsze wyniki.

Jestem zwolennikiem angażowania konsumenta w dialog z marką. Czas jednostronnej komunikacji, z marką w roli nadawcy treści, po prostu musi odejść w niepamięć. Zastąpią go działania bardziej zbliżone do idei permission marketingu (o czym opowiadał niedawno Andrzej Ogonowski na Mobile Trends for Business). Firmy korzystające z marketingu SMS muszą się przestawić z wysyłania masowych, spamerskich reklam na bardziej „cywilizowaną” komunikację.

Komunikacja przez SMS – różne zastosowania

Wiadomości SMS w swojej kampanii „Podziel się radością” zastosowała jakiś czas temu Coca-Cola. W ramach akcji można było wygenerować w specjalnym automacie puszkę ze swoim imieniem, ale także po wysłaniu SMS-a na specjalny numer short code, zobaczyć swoje imię na butelce Coli na pobliskim billboardzie.

Dwukierunkową komunikację SMS można wykorzystać także do podnoszenia jakości obsługi klienta – np. w sklepach internetowych. Można na przykład sprawdzić, czy klienci są usatysfakcjonowani dokonanymi zakupami. Dzięki temu można wywrzeć pozytywne wrażenie na kliencie i sprawić, że do nas wróci, a także wyeliminować ewentualne błędy, popełnione na etapie sprzedaży lub wcześniejszej komunikacji.

marketing sms w e-commerce

 

 

Dużo więcej case’ów i przykładów zastosowania można znaleźć w darmowym ebooku poświęconym dwukierunkowej komunikacji SMS: www.smsapi.pl/dwukierunkowa-komunikacja-sms.

SMS jako narzędzie promocji aplikacji mobilnych

Ze wspomnianego ebooka można się również dowiedzieć, jak promować aplikacje mobilne przez SMS, co może być ciekawostką dla developerów i software house’ów. Sam bym o tym nie pomyślał, a okazuje się, że można wykorzystać skrócony link w wiadomości (przydaje się do mierzenia efektywności i konwersji), zachęcić użytkowników do odwiedzenia określonego landing page’a (rozpoznającego system operacyjny i model urządzenia) i pobrania aplikacji.

Zastosowań krótkich wiadomości tekstowych jest wiele. Wiadomości SMS kojarzymy jako dość konwencjonalne narzędzie służące do jednokierunkowej komunikacji, które nie za bardzo może wywołać bezpośrednią reakcję i konkretne działania, także online, ze strony klienta. Okazuje się, że jest inaczej i warto poznawać nowe narzędzia.



Szymon Słowik

Konsultant marketingowy skupiony na tematyce SEO/SEM i content marketingu. Z serwisem MarketingMobilny.pl związany od 2013 r. Wypowiada się głównie na tematy dotyczące marketingu w wyszukiwarkach i mediach społecznościowych.



Zapisz się do newslettera

Newsy z bloga, aktualności, najbliższe wydarzenia z branży

FreshMail.pl