FreshMail.pl

Skuteczność SMS jako narzędzia marketingu

Autor / 15 stycznia 2017

SMS w 2017 roku świętować będzie swoje 25. urodziny. Wiadomości tekstowe znajdują szerokie zainteresowanie w codziennym życiu i biznesie – począwszy od sklepów intertnetowych wysyłających powiadomienia o statusie zamówienia, urzędy, które usprawniają komunikację z mieszkańcami, po SMS z ofertą handlową zachęcające do zakupu. W poniższym wpisie pozbywamy się wszystkich mitów dotyczących komunikacji SMS. 

Czy wiedzieliście, że…

„33% Polaków w wieku powyżej 15 lat otrzymuje oferty handlowe na swój telefon komórkowy, 44,3% twierdzi, że jest w stanie skorzystać z oferty dostarczonej za pośrednictwem SMS. Co więcej, Ci najbardziej zainteresowani są najbardziej atrakcyjną grupą docelową (20-29 lat, duże miasta, wykształcenie wyższe)? – raport z badania „Trendy w komunikacji mobilnej 2016” przeprowadzonego przez SMSAPI we współpracy z IPSOS.

  • 75%, czyli około 4,5 miliarda telefonów na całym świecie obsługuje SMS?
  • 80% konsumentów deklaruje, że ich ulubione marki nie komunikowały się z nimi za pośrednictwem SMS?
  • 96% użytkowników smartfonów korzysta z SMS?
  • 41% użytkowników smartfonów nie wyobraża sobie życia bez SMS?
  • czytalność SMS wynosi aż 98 % (dla porównania – w przypadku e-maili jest to ok. 22%)?
  • 57% konsumentów wyraziło zainteresowanie przystąpieniem do SMS-owego programu lojalnościowego wybranej marki?
  • 90% osób biorących udział w takich programach lojalnościowych, odczuło związane z tym korzyści?
  • 70% badanych wyraziło chęć otrzymywania propozycji reklamowych przez SMS (rynek amerykański)?
  • CTR linków w wiadomościach SMS to aż 19 % (w porównaniu do 4,2 % w e-mailach)?
  • czas przeczytania wiadomości SMS to około 5 sekund?
  • SMS jest źródłem 6-8 razy większego zaangażowania niż e-mail?
  • przeciętny człowiek spogląda na swój telefon 150 razy dziennie?
  • kupony z SMS są dziesięć razy częściej wykorzystywane, niż ich papierowe odpowiedniki z gazet?
  • przeciętna osoba otrzymuje miesięcznie ponad 1200 wiadomości mailowych i tylko 178 wiadomości SMS?

To imponujące liczby świadczące o nieodkrytym potencjale drzemiącym w wiadomościach tekstowych  i przeczące domniemanemu zwieńczeniu ery SMS. Spośród wszystkich narzędzi dostępnych na rynku, to właśnie SMS jest najszybszy, nie wymaga połączenia z internetem i osiąga wysokie wskaźniki efektywności. Trudno o bardziej precyzyjny i relatywnie tańszy sposób komunikowania się.

Źródło: Oxygen8 oraz Trendy w komunikacji mobilnej (SMSAPI).

 

 



Redakcja MarketingMobilny.pl



Zapisz się do newslettera

Newsy z bloga, aktualności, najbliższe wydarzenia z branży

FreshMail.pl