FreshMail.pl

Przyszłość marketingu jest w mobile. Mobile Silesia!

Autor / 18 maja 2016

Virtual Reality w szpitalu, powszechnie używana sztuczna inteligencja i nowe, niestandardowe aplikacje w służbie codzienności. Mobile Silesia po raz szósty rozbudziła śląskich marketingowców.

W miniony piątek odbyła się szósta edycja konferencji Mobile Silesia – jedynego wydarzenia na Śląsku, poświęconego w pełni technologiom mobilnym. Poziom ekspercki zachowany! Nazwiska prelegentów przyciągnęły uczestników; ich wystąpienia sprawiły, że to Mobile Silesia utrzymała status spotkania na wysokim poziomie.

Stawiając na Mobile Silesia nigdy nie wiemy gdzie (Mobile Silesia za każdym razem odbywa się w innym miejscu), ale zawsze wiemy, że warto. To jedyne wydarzenie, które w regionie może zostać uznane za spotkanie ekspertów od mobile i stanowić świetne źródło inspiracji.

Jako organizatora cieszy mnie ponownie tak liczna obecność uczestników – mówi Andrzej Ogonowski z SMSAPI.pl – W tym roku odwiedziliśmy z Mobile Silesia kolejne ciekawe miejsce na szlaku śląskich zabytków – Sztygarkę, czyli pozostałe budynki po dawnej kopani ‚Prezydent’. Na szóstą edycję udało nam się zaprosić ekspertów z różnych dziedzin, mówiących o trendach w reklamie i mobile. Mam nadzieję, że tak jak ja, wszyscy uczestnicy mają pełną głowę nowości i pomysłów na nietuzinkowe działania.

Jako pierwszy na scenie pojawił się Michał Blak z edrone. Mówił o jednej z najistotniejszych kwestii w marketingu – zautomatyzowaniu działań w taki sposób, żeby klienta pozyskać, zatrzymać i przekonać do zakupu.

– Rok mobile wydarzył się juz dawno temu, tylko mieliśmy problem z tym, żeby ogarnąć użytkowników mobilnych – mówił po swoim wystąpieniu Michał Blak – Oni cały czas są i są coraz bardziej popularni, ale mamy o nich bardzo mało wiedzy, a my chcemy tą wiedzę dostarczyć. Chciałem pokazać to, w jaki sposób możemy łączyć informacje o zachowaniu użytkowników i wykorzystywać je do tego, żeby zwiększać sprzedaż w sklepie internetowym.

Natalia Hatalska, kolejna prelegentka, na podstawie swojego trendbooka określiła główne tendencje i punkty ciężkości w komunikacji marketingowej.

Główny aspekt, na który zwróciłabym w tym roku uwagę, to jest człowiek i jego potrzeby – mówiła Hatalska – Mówi się, że rok 2016 to rok wirtualnej rzeczywistości. Z mojej perspektywy ważna jest też sztuczna inteligencja i wykorzystywanie jej w swoich działaniach z myślą o tym, jak ma służyć człowiekowi.

Blogerka podkreślała, że jest wiele możliwości wykorzystania sztucznej inteligencji w marketingu i coraz częściej wprowadzana jest przez światowych gigantów (jak Facebook i sieci handlowe). Z drugiej strony – mimo, że polscy marketerzy chętnie reagują na nowinki w tym obszarze, to 70% z nich powiedziało, że nie zamierza wykorzystywać tej technologii (źródło: hatalska.com).

Najczęściej słyszę, że nowe aplikacje są trudne, głupie i nieintuicyjne – komentowała swoje wystąpienie Martyna Tarnawska z socjomanii – Chciałam przekonać uczestników Mobile Silesia, że rynkowe nowości realizują te same potrzeby, co swoi poprzednicy, ale w nowatorski sposób. Mówiłam o tym, że są trzy główne potrzeby: tworzenia, autoekspresji i konwersacji. Wszystkie aplikacje społecznościowe, które są teraz popularne w Polsce i na świecie, odpowiadają właśnie na nie.

Tarnawska, orędowniczka aplikacji niestandardowych, zachęcała do eksperymentowania z grupami docelowymi i używania aplikacji typu ‚tinder’, czy ‚vine’.

Jeśli chodzi o nowe grupy docelowe uważam, że rok 2016 należy do ‚Snapchata’ – dodała.

W zupełnie inny, bo wirtualny świat, zabrał uczestników Mobile Silesia Piotr Łój z LojKe.pl. Kiedyś różowe okulary załatwiały wiele. Dzisiaj WSZYSTKO załatwią okulary do Virtual Reality. A jeśli przypadkiem nie ma ich pod ręką, można skorzystać z możliwości, jakie daje Augumented Reality.  I w chwili, kiedy zaczęło się wydawać, że WSZYSTKO oznacza jedynie dobrą zabawę okazało się, że VR może służyć w tych obszarach, gdzie przeniesienie się w alternatywny świat oznacza chwilową ucieczkę od  problemów.

2016 rok to jest rok Virtual Reality oraz Augmented Rality, które mają ogromny potencjał, aby wspierać codzienność na każdej płaszczyźnie życia, od pracy po rozrywkę i relaks – mówił Łój, podsumowując kilka projektów, realizowanych ze znanymi światowymi markami – Projekty VR spełniają się nie tylko w marketingu; mają również zastosowanie tam, gdzie pomagają oderwać się od ciężkiej rzeczywistości, np. w szpitalach. Dzieciaki miesiącami nie ruszające się z łóżek mogą spełnić swoje marzenia dzięki wirtualnej rzeczywistości. Działa to rewelacyjnie na motywację do dalszego leczenia. Z drugiej strony terapia ekspozycyjna, czyli leczenie fobii i lęków – VR poprawia jakość takich terapii.

Łukasz Hardek z Freshmail przekonywał, że aby e-mail marketing oraz SMS marketing był skuteczny, to komunikaty muszą być spersonalizowane, bo to jedyna szansa na to, aby nawiązać z odbiorcą więź i zatrzymać go na dłużej przy sobie.

E-mail i SMS to filary komunikacji marketingowej, a główne trendy to personalizacja i automatyzacja – podsumował swoje wystąpienie Łukasz Hardek – Boty i wirtualna rzeczywistość będą kolejnymi elementami, które można dołączyć do tej układanki.

Jako ostatni na scenie pojawił się Jarosław Królewski z Synerise. Jego zdaniem jedyną drogą do skutecznej komunikacji z odbiorcami jest zintegrowanie wszystkich kanałów komunikacji w spójny system, obejmujący wszelkie dostępne rozwiązania i technologie.

My bardzo mocno inwestujemy we wszystko co jest związane z Fast Data, natomiast to od czego odchodzimy to Handcrafted Rules Marketing. Dajemy władzę algorytmom. Stąd głównym trendem wydaje się być m.in. Machine Learning, czy sztuczna inteligencja w zakresie sprzedaży – komentował specjalista z Synerise – Póki co jest to bardzo ekeftywne i efektowne – widzimy jak klienci poruszają się miedzy kanałami i w czasie rzeczywistym przedstawiamy im najlepsze oferty i produkty.

Mobile Silesia to dawka rzetelnej wiedzy. Po zakończeniu wszystkich prelekcji Jarosław Królewski dodał:

– Takie spotkania jak Mobile Silesia powinny przede wszystkim inspirować branżę. Nie zawsze jestem zadowolony z poziomu przy takich wydarzeniach, ale dzisiaj było na prawdę ok.

Organizator konferencji – SMSAPI.pl i partnerzy: i-systems, SALES Manago, Brand24, TeleCube, Focus Contact Center i FreshMail dają zawsze swoim gościom okazję do networkingu i dobrej zabawy. Po części oficjalnej spotkanie zakończyło się branżowym after party. Michał Blak, wyrażając zapewne opinię większości obecnych, podsumował:

– Na Mobile Silesia jest fantastycznie, przaja tymu!

Zapraszamy do obejrzenia kilku zdjęć z 6. edycji Mobile Silesia.



Redakcja MarketingMobilny.pl



Zapisz się do newslettera

Newsy z bloga, aktualności, najbliższe wydarzenia z branży

FreshMail.pl