Najlepsze świąteczne kampanie mobile

Autor / 14 grudnia 2017

Okres okołoświąteczny to czas wzmożonej aktywności zakupowej konsumentów i wielu akcji marketingowych, również na urządzenia mobilne. Klienci kupują wtedy zdecydowanie więcej i częściej. Wiele firm przygotowało na tę okazję ciekawe przedsięwzięcia, które mogą Was zainteresować. Oto kilka z nich:

Nowe oblicze kartki świątecznej

Żeby wprowadzić świąteczny nastrój, operator sieci komórkowej T-Mobile umożliwił stworzenie cyfrowej kartki świątecznej na podstawie własnego zdjęcia. Wystarczy wejść na stronę zyczdobrze.pl, wczytać fotografię, dodać świąteczne naklejki i przesłać ją do bliskich. Każdego dnia wybierana jest najciekawsza kartka, a jej autor zostaje właścicielem dwóch smartfonów z darmowym abonamentem na dwa lata. Proste działanie na angażowanie klientów!

Aplikacja jako list do św. Mikołaja

Część z nas kupuje prezenty na kilka dni przed Świętami. Są też osoby przezorne, które wolą oszczędzić sobie nerwów i dokonują zakupu kilka tygodni wcześniej. W takim przypadku świetną okazją na zakupy jest Black Friday, czyli pierwszy piątek po dniu dziękczynienia, który inauguruje sezon wyprzedaży. Specjalnie na tę okazję już w poprzednich latach Macy’s wraz z eBay przygotował specjalną aplikację, dzięki której użytkownicy smartfonów mogą otrzymywać informacje o specjalnych ofertach, przeglądać produkty, a także tworzyć listę życzeń do udostępnienia innym. Dobry sposób na uniknięcie kolejnej pary skarpet pod choinką.

Giftbot – pomocnik św. Mikołaja

Mimo ogromu dostępnych możliwości (a może właśnie z tego powodu), czasem mamy problem z wyborem odpowiedniego prezentu dla dziecka. Z pomocą przychodzi chatbot w aplikacji Messenger, przygotowany przez firmę Lego. Giftbot Ralph przeprowadza z klientami wywiad i na jego podstawie podpowiada odpowiednią zabawkę dla dziecka. Jeśli propozycja Ralpha spotka się z uznaniem, bot od razu przekierowuje do strony produktu w sklepie i umożliwia szybkie zakupy produktów duńskiej firmy. Rozwiązanie pomocne i wygodne – pogawędkę z Ralphem można sobie uciąć nawet w drodze do pracy.

Geolokalizacja

Gdy klienci mają do wyboru naprawdę dużo produktów i usług, trudno o ich uwagę. Najlepiej poinformować ich o promocji w odpowiednim momencie i we właściwym miejscu. Jak to zrobić? Idealnym rozwiązaniem jest wykorzystanie wiadomości SMS i geolokalizacji. Wiadomość może zostać wysłana, np. gdy klient przekroczy próg galerii handlowej. Treść SMS-a powinna zachęcać do odwiedzenia sklepu, np. informacją o promocji lub świątecznym kuponem zniżkowym.

W wyjątkowy sposób narzędzie geolokalizacji wykorzystała organizacja non-profit walcząca z ubóstwem na świecie, Oxfam America. Dwa lata temu, we współpracy z agencją marketingową xAd, przygotowała kampanię mobile zachęcającą do przekazania darowizny na rzecz osób ubogichw ramach świątecznego prezentu. Reklamy wyświetlały się użytkownikom przeglądającym strony internetowe podczas przedświątecznych zakupów m.in. w centrach handlowych, sklepach spożywczych, na przystankach autobusowych i lotniskach w największych miastach USA, w tym w Bostonie, Waszyngtonie, San Francisco, Nowym Jorku i Los Angeles. Szał kupowania upominków został  wykorzystany jako okazja do zrobienia prezentu potrzebującym.

Nie daj klientowi błądzić w gąszczu prezentów

Ścieżka zakupowa, również ta związana z prezentami, często zaczyna się na urządzeniach przenośnych. Co więcej, według raportu „E-commerce w Polsce” 60 proc. decyzji zakupowych jest podejmowanych na smartfonie. W okresie promocji świątecznych wiele firm ułatwia klientom zakupy tworząc landing page. Landing page jest szczególnie przydatny w przypadku mobilnej wersji strony internetowej. Po przekierowaniu na niego, klient bez problemu może się zapoznać ze specjalną ofertą promocyjną, nie błądząc przy okazji po innych zakamarkach serwisu.

Landing page daje też możliwość zaprezentowania na osobnej podstronie kampanii świątecznej. W takim celu stworzył landing page brytyjski sklep, John Lewis, który co roku zaskakuje wzruszającym bożonarodzeniowym spotem. Tegoroczna historia o nocnym potworze znalazła swoją kontynuację na stronie www.johnlewismonstermaker.com, na której można zrobić sobie selfie z bohaterem reklamy, tańczyć z nim albo stworzyć własnego potworka.  

Coraz bliżej Święta… na Facebooku!

Coca Cola, marka bez której trudno wyobrazić sobie Boże Narodzenie, przygotowała na ten wyjątkowy czas aplikację z filtrem do zdjęć na Facebooku. Aplikacja łączy się aparatem w telefonie, rozpoznaje twarz i zmienia ją w wizerunek św. Mikołaja. Z każdym kolejnym Mikołajem na Facebooku, bardziej czuć magię Świąt! Tworzenie przez marki własnych filtrów do aparatu czy naklejek do komunikatorów to miły gest, zazwyczaj dobrze odbierany przez klientów.

 

Wesołych, nie tylko mobilnych, Świąt

życzy redakcja Marketingmobilny.pl



Redakcja MarketingMobilny.pl