FreshMail.pl

Mobilna reklama smartfona – LG dogryza konkurentom

Autor / 09 listopada 2013

W marketingu odpowiednie targetowanie to podstawa. Można stworzyć niesamowity produkt, wymyślić świetny komunikat i nie osiągnąć zamierzonych celów przez nieodpowiednie zidentyfikowanie grupy docelowej. Niedawno marketerzy z koreańskiego koncernu LG dali przykład, jak można posłużyć się targetowaniem w niekonwencjonalny sposób. A było to w ramach kampanii wprowadzającej na rynek nowego smartfona LG G2.

Jak już wspomniałem, kluczem do sukcesu jest odpowiedni komunikat dotyczący odpowiedniego produktu, kierowany do odpowiedniej grupy odbiorców.Przyjrzyjmy się pokrótce każdemu elementowi przyjętej przez LG strategii.

Produkt

Produkt, o którym mowa zapowiada się bardzo dobrze. Jego parametry techniczne czynią go jednym z najciekawszych urządzeń mobilnych na rynku. Nowy smartfon LG jest wyposażony w procesor Qualcomm Snapdragon 800, 2,26 GHz i stoi na systemie Android 4.2.2 Jelly Bean. Posiada 2 GB pamięci RAM oraz 16 GB pamięci wbudowanej. Wymiary tego urządzenia to 138,5 x 70,9 x 8,9 mm (wys. x szer. x grubość). Waży niecałe 150 g i posiada baterię Li-Po 3000 mAh. Uwagę zwraca także wyświetlacz IPS 5,2″ o rozdzielczości 1080 x 1920 px.

Pełna specyfikacja techniczna LG: www.mgsm.pl/pl/katalog/lg/g2/

Target

Kto jest w grupie docelowej? Szeroko rzecz ujmując pewnie większa część populacji korzystająca ze smartfonów. Udział tego typu urządzeń w rynku telefonów komórkowych dynamicznie rośnie. Biorąc pod uwagę świetne parametry G2, można przewidzieć, że będzie to produkt kierowany do wymagających, świadomych użytkowników, którym zależy na nieprzeciętnej jakości używanego sprzętu, a także na prestiżu. Marketerzy LG skupili się w jednym z elementów kampanii na jeszcze bardziej zawężonej grupie – na konsumentach, którzy obecnie korzystają z produktów kluczowych konkurentów.

Komunikat

Jak słusznie zauważył Michał Gąsior na swoim blogu, Nokia i Samsung również często odnoszą się do swojej konkurencji (zazwyczaj chodzi o dogryzanie producentowi iPhone’a) w swoich działaniach marketingowych. Są to jednak najczęściej złośliwe grafiki (coś na wzór memów) prezentowane na kanałach social media. Dodajmy, że zazwyczaj są to mało merytoryczne docinki. Twórcy LG postanowili podkreślić swoje atuty w bardzo dosadny, ale przy tym również merytoryczny sposób.

Istota kampanii

LG reklamując swój świetny produkt, wykorzystując argumenty merytoryczne uderzyło ze swoim komunikatem stricte do użytkowników smartfonów wysokiej klasy. Użytkownikom iPhone’a 5S pojawiła się reklama koncentrująca się na rozmiarze wyświetlacza. LG zapytało klientów Apple: „Ciężko ci to przeczytać na ekranie twojego iPhone’a?”. Po czym zaproponowało: „Spraw sobie LG G2 z wyświetlaczem 5,2″ FHD IPS”.

Osoby używające HTC One mogły spotkać się z prowokacyjnym pytaniem: „Czy męczy cię ciągłe ładowanie twojego HTC One?”. Następnie otrzymały komunikat informujący, że LG G2 posiada baterię, która wytrzymuje nawet 30% dłużej.

Posiadacze smartfonów Samsunga zobaczyli reklamę zawierającą retoryczne pytanie o szybkość procesora w ich zabawkach. Po czym dostali propozycję produktu z procesorem o 20% szybszym… Sam używam Galaxy S III i potwierdzam – nie jest to demon prędkości. Wydaje mi się, że taka reklama może skutecznie wpływać na decyzje zakupowe konsumentów.

Engadget.com prezentuje dane, według których LG osiągnęło w II i III kwartale 2013 roku rekordową sprzedaż na poziomie 12,1 i 12 mln sprzedanych urządzeń. Konkurencja zareagowała obniżając ceny swoich produktów. Czy to przyniesie oczekiwane rezultaty? Czy w tym segmencie produktów to cena będzie czynnikiem decydującym? Pożyjemy, zobaczymy.

Źródło ikony wpisu: www.lgnewsroom.com



Szymon Słowik

Konsultant marketingowy skupiony na tematyce SEO/SEM i content marketingu. Z serwisem MarketingMobilny.pl związany od 2013 r. Wypowiada się głównie na tematy dotyczące marketingu w wyszukiwarkach i mediach społecznościowych.



Zapisz się do newslettera

Newsy z bloga, aktualności, najbliższe wydarzenia z branży

FreshMail.pl