FreshMail.pl

Mobilegeddon

Autor / 13 października 2015

Według wszystkich badań dotyczących internetu czy marketingu, urządzenia mobile deklasują tradycyjne desktopy. Czy to oznacza nadejście nowej ery? Mobilegeddonu?

W 2015 roku jesteśmy świadkami zdarzeń świadczących, że świat desktopu na dobre odchodzi do przeszłości. Na przełomie ostatnich kilku lat coraz silniejsza jest dominacja mobile. Ten trend się utrzyma. Skąd ta pewność? Proszę bardzo:

  • Mobile wyprzedził desktop w wyszukiwarce Google: Google’s search chief Amit Singhal said for the first time this summer, more Google searches were completed on mobile devices than desktop computers.
  • Do końca 2015 roku liczba aplikacji zainstalowanych na urządzeniach mobile sięgnie 98 miliardów!
  • Między 2014 a 2016 światowy ruch z urządzeń mobile wzrośnie dziesięciokrotnie.
  • Wg prognoz Cisco w 2016 roku będzie więcej urządzeń mobilnych, niż ludzi na świecie.
  • Do 2019 roku miesięczny ruch w sieci generowany przez urządzenia mobilne przewyższy 24.3 exabajtów (1 exabajt = 10246 bajtów)!

Dzięki mobile’om do świata wirtualnego ma dostęp większa liczba ludności krajów rozwijających się, w szczególności Azjatów – niż kiedykolwiek wcześniej. Jesteśmy dopiero u progu Mobilegeddonu, prawdziwe apogeum nastąpi kiedy produkty wearables, jak np.: smartwatche, smart glasses, hełmy VR, projekcje holograficzne będą codziennością dla każdej (lub dużej większości) osób.

 

 Zjawisko to dostrzega również Artur Jabłoński – Marketing Maestro w arturjablonski.com:

mobilegeddon/arturjablonski Jestem blisko związany z branżą startupową, toteż zalew produktami mobile mam na co dzień – pomysłów na aplikacje młodzi przedsiębiorcy mają całe mnóstwo i przyglądam się  im uważnie. Wielu z nich nawet  je realizuje. Stąd, jeśli chodzi o stan ilościowy, rzeczywiście możemy mówić o prawdziwym bogactwie.

 

Mobilegeddon – to nazwa, jaką webmasterzy nadali algorytmowi Google zaktualizowanemu 21.04.2015, który po tym dniu traktuje lepiej strony responsywne (już pod koniec roku poprzedniego takim stronom przypisał oznaczenie Mobile-Friendly, widniejące u ich dołu). Oczywiście ta zmiana tyczyła się tylko stron wyszukiwanych za pomocą urządzeń mobile.
W szerszym ujęciu taka sytuacja wiąże się również ze wzrostem popularności różnych aplikacji i oprogramowań na urządzenia przenośne (a dalej na ich design – intuicyjność, prostota). Dlatego warto zainwestować w komunikację z klientem w obrębie mobile, poprzez SMS-y, e-maile, czy własną aplikację (o tym, jak zbudować i zarządzać produktem mobile rozmawialiśmy z Marcinem Zarembą tutaj).

Z większą rezerwą do tematu podchodzi Zuzanna Śleszyńska Co-founder Likeandbuy.it:

2d48346 Od kilku lat kolejny rok obwieszczany jest rokiem mobile – urządzenia mobilne już na stałe zagościły w naszej codzienności i wydaje mi się, że już nie ma w tym żadnej rewolucji, zmiana następowała dość systematycznie i od jakiegoś czasu. Deweloperzy i product managerowie czerpią z tego, co pojawia się na rynku i wymyślają kolejne zastosowania naszych smart-urządzeń czy tworzą zupełnie nowe koncepcje z nimi powiązane. O sile smartfonów świadczą nie tylko ostatnie doniesienia Google o mobilnych wyszukiwaniach, ale także ogromna popularność aplikacji mobile-first czy mobile-only, takich jak Snapchat, Periscope czy Instagram.

Bez względu na to czy patrzymy na zachodzące zjawiska w świecie komunikacji internetowej jako rewolucję czy kontynuację dotychczasowych procesów warto pamiętać, że odpowiednio zaprojektowana komunikacja mobilna wpływa na:

  • Lepsze pozyskiwanie klientów.
  • Wyższe zaangażowanie odbiorców w markę (poprzez np. grywalizację).
  • Poprawę kontaktu z klientem (spersonalizowana treść, poczucie indywidualnego kontaktu).
  • Wyższą sprzedaż naszego produktu – przywiązanie i przyzwyczajenie do marki.

Mobilegeddon nierozerwalnie wiąże się z Apokalipsą i jej czterema jeźdźcami. Dla desktopu i starego porządku internetu pierwszym z nich jest Google, kim są pozostali?

Prawdziwym mobilemagedonem będą urządzenia IoT, ale to już temat na odrębną opowieść – konkluduje Artur Jabłoński.

Część niniejszego tekstu stanowi tłumaczenie artykułu Michaela SpenceraMobilegeddon” opublikowanego na platformie LinkedIn Pulse, będący wyłuszczeniem najważniejszych tez opisujących zjawisko Mobilegeddonu oraz jest wstępem do serii artykułów związanych z tym tematem.



Konstancja Owczarek

social media and new-technology freak



Zapisz się do newslettera

Newsy z bloga, aktualności, najbliższe wydarzenia z branży

FreshMail.pl