FreshMail.pl

Mobile dla Menedżerów – czyli jak tworzyć dobre produkty mobile? Recenzja książki Marcina Zaremby.

Autor / 18 września 2015

Marcin Zaremba, wieloletni menedżer produktów mobile, aktualnie Head of Product w PizzaPortal napisał książkę – Mobile dla Menedżerów – czyli jak tworzyć dobre produkty mobile. Specjalnie dla czytelników MarketingMobilny.pl postanowiliśmy ją zrecenzować.

To pierwsza taka książka na polskim rynku – napisana przez praktyka – menedżera, zarządzającego zespołami ludzi tworzących aplikacje mobilne dla biznesu, kierowana do wszystkich, których interesuje produkt mobilny – sposób wdrożenia i zarządzania nim. We wstępie autor obiecuje początkującym menedżerom, startupowcom, jak również studentom związanym z tematem, że odnajdą tu wskazówki jak zarządzać produktem mobilnym. Sprawdziłam jak jest w rzeczywistości.

Do tej pory mogliśmy znaleźć książki dedykowane programistom opisujące mobile od strony technicznej, zaś brakowało pozycji poświęconej zarządzaniu produktem mobile, jego strategii i marketingu, temu co dzieje się wokół. Marcin Zaremba postanowił wypełnić tę lukę.

Mobile dla menedżerów czyli jak stworzyć dobre produkty mobilne stanowi swoisty eksperyment – książka była pisana wraz z czytelnikami bloga Zaremby, a jej fragmenty wysyłane w newsletterze. Tym samym autor mógł na bieżąco wnosić poprawki i dopasować produkt do odbiorcy. Niczym aplikację. Może właśnie z tego powodu w Mobile dla menedżerów znajdujemy spojrzenie na sprawy mobile z kilku perspektyw.

Publikacja została podzielony na 7 rozdziałów m.in: wprowadzający czytelnika w rynek mobile, przedstawiający rolę menadżera w firmie, produkt mobilny w różnego typu firmach lub opis działań marketingowych. Pomimo wielu przykładów i odnośników do zewnętrznych tekstów ilustrujących szeroką wiedzę Marcina Zaremby, książkę czyta się dobrze. Rozdziały są gęsto podzielone na jednostronicowe, a czasem nawet –pół, podrozdziały, gdzie autor podaje ogólny rys problemu lub rzuca przykładem z własnego doświadczenia, lub odwołuje do przypisu. Czytając kolejne strony odnoszę wrażenie, że najważniejszą tezą książki jest: „menadżer produktów mobilnych powinien być <<generalistą>>” i znać się dostatecznie dobrze na każdym z etapów tworzenia aplikacji. Jest to dla mnie jasne. Dlatego tym lepiej dla czytelników, że autor podkreśla to, skoro taki produkt skierowany jest do szerokiej, bardzo zróżnicowanej wiedzą i doświadczeniem grupy docelowej.

Dzięki dużej wiedzy i sporego doświadczenia Zaremby (współtwórca magazynu o biznesie technologicznym „Proseed”, były head of business w agencji Lovemobile i szef produktów mobilnych o2; ogrom przypisów wskazujących na szerokie zainteresowanie tematem) książka jest pełna umiejętnie skondensowanej wiedzy.

Ogólny charakter książki, urozmaiconej wieloma przykładami na pewno wyjaśni o co chodzi w świecie mobile oraz zachęci nietechnicznych menedżerów i pasjonatów tworzenia aplikacji do rozwijania wiedzy w tym obrębie. W związku z tym najwięcej z książki wyciągną osoby zainteresowane tym typem produktu, ale same nie będące praktykami w obszarze zarządzania produktem mobile.



Konstancja Owczarek

social media and new-technology freak



Zapisz się do newslettera

Newsy z bloga, aktualności, najbliższe wydarzenia z branży

FreshMail.pl