MeetMagento – krótkie podsumowanie

Autor / 04 listopada 2015

Meet Magento jest serią międzynarodowych imprez branżowych skupionych na biznesie i tematyce eCommerce, poruszającą wszystkie zagadnienia związane ze sprzedażą w Internecie. Redakcja Marketingu Mobilnego w dniach miała okazję wziąć udział w tym wydarzeniu. Impreza odbywała się w Poznaniu 19-20 października.

Już na początku musimy pochwalić organizację i miejsce samej imprezy. Od pierwszych chwil wszystko przebiegało sprawnie, a nawet z pewnym rozmachem. Na pewno pomagał w tym sam klimat Condordia Design, w której odbywała się impreza. To miejsce ma duży potencjał i jesteśmy przekonani, że weźmiemy udział w jeszcze niejednej imprezie branżowej w Poznaniu, która odbędzie się właśnie tam.

MM 1

Ponieważ konferencja odbywała się pod szyldem Magento, to właśnie zagadnieniom e-commerce poświęcona była większość prelekcji. Jeśli ktoś z uczestników jakimś dziwnym trafem nie znał oprogramowania opartego o framework Zend, to MeetMagento było doskonała okazją, aby dowiedzieć się o nim więcej. Szczególnie, że poziom prezentacji zagadnień przebiegał od podstawowego, po bardziej zaawansowane.

Z wystąpień bardziej około marketingowych i przydatnych, nie tylko w e-commerce, na wspomnienie zasługuje prezentacja Bogusza Błaszkiewicza z LABB Laboratorium Świadomości, w której przedstawiał cechy dobrej prezentacji. Opierając się na teorii i dużej dawce praktyki, pokazał jakie elementy dobrego wystąpienia i przekazania wiedzy decydują o jego sukcesie wśród publiczności. Nie dziwi więc, że cała prezentacja prowadzona była sprawie i myślimy, ze wezmą ja sobie do serca wszyscy planujący wystąpienia publiczne.

MM 2

Piotr Karwatka z Divante skupił się w swoim wystąpieniu na zaprezentowaniu rozwiązań jakie dostarcza jego firma. Wspominamy o tym, ponieważ bardzo często podczas konferencji prezentacje produktowe stają się jedynie nachalną reklamą jednej firmy. Tutaj było inaczej. Piotr idealnie zbalansował wiedzę o produkcie, z pokazaniem przykładowych rozwiązań, nie robiąc tego w typowo marketingowy sposób. Duży i plus za to, szczególnie, że samo Divante broni się samo.

MM 3

Prezentacje to również ciekawe case study, dlatego chcielibyśmy wspomnieć o jednym pokazanym przez Borysa Skraba z Bold Agency. Pokazywał on w jaki sposób Castorama, której sklep internetowy jest w tym momencie jednym z 10 największych w Europie, unifikuje ceny w całej sieci i zarządza tak ogromnym asortymentem. Ciekawym było również przedstawienie, w jaki sposób firma prowadzi interakcję z klientami w trakcie kolekcjonowania koszyka zakupowego, po jego skompletowaniu i powiadomieniach posprzedażowych.

Bez wątpienia warto było wybrać się w tym roku na MeetMagento. Sama impreza począwszy od miejsca, a prelekcjach skończywszy prezentowała wysoki poziom. Dlatego już teraz możemy powiedzieć, że nie zabraknie nas na niej za rok. Do zobaczenia!



Redakcja MarketingMobilny.pl