Projektor Redexperts

Wyjdź poza pracę i dziel się wiedzą – sposób na employer branding i lokalny PR

Autor / 16 lutego 2015

Działasz w specjalistycznej, nietypowej branży? Może pracujesz w software housie? Jeśli myślisz, że do robienia PR-u wystarczą publikacje i obecność w social mediach, to jesteś w błędzie. Prowadzisz firmę? Znasz się na biznesie? Podziel się swoją wiedzą z innymi, znajdź podobnych do siebie i zróbcie coś wspólnie!

Na tapetę weźmy Poznań. Firma, w której pracuję działa w branży IT. Robimy software, co dla przeciętnego zjadacza chleba jest tak samo interesujące, jak zeszłotygodniowe prognozy pogody. Jak zaistnieć w świadomości mieszkańców miasta? Wyjść poza pracę i zrobić coś dla nich. Dać ludziom konkretną wartość, wiedzę albo umiejętność. To nie tylko mnóstwo satysfakcji, ale i przede wszystkim – employer branding, który szczególnie w branży IT jest na wagę złota.

Znasz? Zaproś do współpracy!

Na pewno znasz swoją konkurencję, która w tym jednym wypadku konkurencją nie jest. Zaproś ich na kawę, wyjdźcie na lunch. Zastanówcie się, co możecie wspólnie zrobić. Pamiętaj: w grupie siła! Najważniejsze, żeby odrzucić wszystkie niepokoje, które mogą się pojawić. My, wraz z zaprzyjaźnionymi firmami, organizujemy Poznań Offline Party. To darmowa, otwarta dla każdego impreza, która narodziła się z chęci pokazania, że nie jesteśmy geekami i umiemy się bawić nie tylko wśród programistów. Ostatnia, karnawałowa edycja POP przyciągnęła prawie 600 osób. Na pierwszej bawiło się z nami nieco ponad 200. Jest różnica?

Przy organizacji imprez każda firma daje to, co ma najlepszego. Jedni mają fotografa, który może robić zdjęciową relację, drudzy zajmują się robieniem video, trzeci mają świetnych PR-owców, którzy promują imprezę. Buzz, który uzyskujemy jest nieporównywalnie większy, niż gdybyśmy próbowali organizować taką imprezę sami.

Wiesz? Podziel się!

Innym sposobem na zaistnienie na lokalnym rynku jest dzielenie się wiedzą. Kuba Tabędzki, CEO Redexperts, bardzo dba o tę kwestię: – Co miesiąc, w zaprzyjaźnionym coworkingu Cowalski Aleja Inspiracji, organizujemy warsztaty PROJEKTOR, których celem jest odkrywanie kolejnych zagadnień związanych ze stawianiem pierwszych kroków w świecie biznesu – wyjaśnia Kuba Tabędzki.

Jako prelegentów zapraszamy naszych znajomych przedsiębiorców, właścicieli dobrze rozwijających się firm, którzy mogą podzielić się wiedzą z młodymi, opowiedzieć im o swoich początkach, pokazać ścieżkę, dzięki której znaleźli się w miejscu, w jakim obecnie się znajdują. Są to ludzie, do których ciężko dotrzeć, ale jako że działamy w jednej branży, czy znamy się z networkingu, zaproszenie ich nie stanowi dla nas problemu. Zresztą zawsze chętnie się zgadzają. – Chcemy, żeby młodzi uczyli się na naszych błędach – mówi Kuba Tabędzki. – Warsztaty rozpoczynają się od success story, czyli biznesowej opowieści. Każdy z uczestników, a jest ich zwykle ok. 20, może zadać prelegentowi pytanie – czy to podczas opowieści, czy networkingowej przerwy – dodaje. Druga część spotkania to warsztat – w ramach Projektora odbyły się warsztaty m.in. ze storytellingu, lean canvas czy media relations dla początkujących.

Ideą, jaka przyświeca warsztatom, jest – oprócz dzielenia się wiedzą – rozwijanie przedsiębiorczości w młodych ludziach. Kto przychodzi na PROJEKTORA? Są stali bywalcy, którzy meldują się na każdym spotkaniu, ale każdy warsztat przynosi nowe osoby. Bywa, że dla wszystkich chętnych nie wystarcza miejsc.

Dzielenie się wiedzą ma jeszcze jedną znaczącą zaletę – budujemy wizerunek firmy jako pracodawcy. Na naszych warsztatach zawsze obecny jest Kuba, który wita gości i w trakcie przerwy rozmawia ze wszystkimi. Dzięki temu, że uczestnicy warsztatów poznają naszego szefa, polecają nas jako pracodawców.

Umiesz? Naucz innych!

Jako dzielna drużyna Redexperts organizujemy nie tylko warsztaty rozwijające przedsiębiorczość, ale także staramy się robić coś dla początkujących programistów. W listopadzie zaprosiliśmy liczną, bo 10-osobową grupę na bezpłatne, dwudniowe szkolenie z programowania. Wydarzenie promowane było w mediach społecznościowych, więc dotarło nie tylko do developerów z Poznania. Na nasze warsztaty przyjechali programiści z różnych stron Polski. Ze wszystkimi, którzy odwiedzili nas w listopadzie utrzymujemy kontakt. Polecają nas zarówno jako pracodawców, jak i wykonawców. Ile kosztowały nas warsztaty? Niewiele, w porównaniu do tego, co zyskaliśmy.

„Razem możemy więcej”

Wszyscy wiemy, ile pracy kosztuje zbudowanie marki. Łącząc siły z podobnymi do nas, dzielimy tę pracę na kilka teamów. Niby to jasne, ale jeszcze się tego boimy. Nie ma czego – w grupie siła.

 

Zdjęcie: Jasiek Kowalski, Cowalski Aleja Inspiracji



Justyna Lewandowska

Na co dzień związana z poznańską branżą IT. PR manager w Redexperts, firmie tworzącej mobilne i webowe projekty internetowe. Stara się przekładać idiolekt branży IT na "nasze", w czym pomaga jej typowo humanistyczne wykształcenie i wrodzona ciekawość. Prywatnie fanka wszystkiego co brytyjskie, sobotnich gazet i mocnej kawy.