FreshMail.pl
aplikacja mobilna adwords

Aplikacja Google AdWords. Nareszcie można działać mobilnie!

Autor / 05 marca 2015

Wczorajszą datę wszyscy specjaliści SEM powinni zaznaczyć w kalendarzu i wyznaczyć jakieś doroczne święto z tej okazji. Od wczoraj bowiem mamy do dyspozycji aplikację mobilną do zarządzania kampaniami Google AdWords!

aplikacja google adwords

Google od dawna naciska na podmioty działające w sieci, aby przystosowywały się do potrzeb użytkowników mobilnych. Jednak samo działa na tym polu z opóźnieniem. Długo czekaliśmy na aplikację mobilną Google Analytics. W dalszym ciągu jest problem z Google Webmaster Tools, lecz najbardziej chyba irytujące jest korzystanie z panelu Google AdWords na ekranie smartfona. Niezwykle ucieszyła mnie otrzymana dzisiejszego ranka wiadomość będąca odpowiedzią na mój zeszłoroczny tweet (napisany pod wpływem mocnego wzburzenia spowodowanego koniecznością korzystania z nieresponsywnego panelu AdWords w mobilnej przeglądarce):

twitter adwords

Trochę to trwało, ale nareszcie jest aplikacja, przynajmniej na system Android. Pełny jej opis znajdziecie we wpisie Geoffa Menegaya (managera produktu) na oficjalnym blogu AdWords. Aplikację można już pobrać w Google Play – do czego zachęcam (ciekaw jestem waszych opinii).

Już wcześniej ze Sklepu Play można było pobrać aplikację AdWords Express stanowiącą uproszczoną wersję systemu przeznaczoną dla osób, które samodzielnie, bez specjalnej wiedzy z zakresu PPC chciały doraźnie reklamować swoje strony. Rozwiązanie to promowane było przede wszystkim wśród osób korzystających z Google Moja Firma. Zdania użytkowników były podzielone, a funkcjonalność tego rozwiązania (podobnie jak wersji desktopowej) mocno ograniczona.

Co wiemy o nowej apce Google AdWords? Dzięki niej możliwe jest:

  • wygodne przeglądanie statystyk kampanii,
  • zmiana stawek i budżetów dziennych,
  • otrzymywanie powiadomień w czasie rzeczywistym,
  • kontaktowanie się z ekspertem Google,
  • wdrażanie systemowych sugestii odnośnie skuteczności działań.

Oczywiście rozwiązanie mobilne nie zastąpi pełnej wersji desktopowej, lecz stanowi ogromny krok naprzód ułatwiający życie wielu specjalistom. Aby korzystać z aplikacji potrzebny jest sprzęt z Androidem w wersji 4.0.3 lub nowszej. Kiedy powstaną wersje na kolejne systemy? Trudno powiedzieć, lecz pewnie trzeba będzie uzbroić się w cierpliwość.



Szymon Słowik

Konsultant marketingowy skupiony na tematyce SEO/SEM i content marketingu. Z serwisem MarketingMobilny.pl związany od 2013 r. Wypowiada się głównie na tematy dotyczące marketingu w wyszukiwarkach i mediach społecznościowych.



Zapisz się do newslettera

Newsy z bloga, aktualności, najbliższe wydarzenia z branży

FreshMail.pl