FreshMail.pl

Dobry rok dla aplikacji mobilnych

Autor / 10 lutego 2014

Więcej aplikacji, więcej użytkowników

Rynek aplikacji mobilnych staje się coraz bardziej konkurencyjny. Finansowy sukces odnoszą tylko najlepsze projekty. Nie zniechęca to jednak nowych developerów, którzy poszerzają ofertę dostępnych w marketach aplikacji mobilnych. Jak pokazał rok 2013 zwiększa się dostępność aplikacji, ale przede wszystkim w oszałamiającym tempie rośnie liczba ich użytkowników.

Aplikacje społecznościowe nadal najpopularniejsze

Jak wskazują badania marketingowej platformy Flurry Analytics w porównaniu do 2012 roku liczba korzystających z mobilnych aplikacji podwoiła się (dokładny wynik to 115%). Największy wzrost odnotowano w używaniu „messengerów” i komunikatorów mediów społecznościowych, które osiągnęły ponad 200% wzrost! Wynik może okazać się mniej spektakularny, gdy weźmie się pod uwagę serwisy typu: Facebook, Twitter i Google Hangouts. Warto wspomnieć, że w badaniu uwzględniono również aplikacje bazujące wyłącznie na udostępnianiu zdjęć, czyli dorzucono jeszcze do koszyka na przykład serwis Instagram. Trzycyfrowy wynik dobrze obrazuje tempo wzrostu aktywności użytkowników w przestrzeni mobilnej.

Sprzyja to wdrażaniu nowych form sprzedaży. W 2013 roku Tencent, który stworzył chińską aplikację do czatowania – WeChat wraz z producentem urządzeń mobilnych Xiaomi wypuścili na rynek smartfon skierowany wyłącznie do użytkowników tej aplikacji. Efekt? Sprzedaż 150 tysięcy telefonów w niecałe 10 minut, a co najważniejsze zakupów dokonano za pomocą mobilnej aplikacji.

Pozostałe kategorie nie odstają

Zaskakujący, bo aż 149-procentowy wzrost osiągnięto w kategorii aplikacji użytkowych i biznesowych – tych służących do organizacji pracy (Evernote i Quip) i poprawiających wydajność telefonów nowej generacji. Pokazuje to zmianę sposobu myślenia o smartfonach, które stają się komputerami osobistymi, zastępując modele stacjonarne i laptopy. Nie służą już tylko do sprawdzania maila, przeglądania stron internetowych czy słodkiego marnowania czasu na gry.

Wynik więcej niż przyzwoity osiągnięto w kategorii rozrywki, gdzie popularność mobilnych aplikacji wzrosła o 79%. Tylko 2% mniej zgromadziły appki przeznaczone do zakupów i z kategorii lifestyle. Dziwić może jedynie 66-procentowy wzrost w kategorii gier na urządzenia mobilne. Sytuację ratuje Japonia. Komunikator mobilny LINE po uruchomieniu platformy w zaledwie 3 miesiące odnotował 100 milionów pobrań gier. Jednak za kierunek najbardziej perspektywiczny uchodzą aplikacje z kategorii sport, fitness i zdrowie. W 2013 roku liczba odbiorców poszerzyła się o prawie połowę w stosunku do roku ubiegłego. Czas pokaże, czy w 2014 będzie jeszcze lepiej.

źródło danych: MobileMarketingMagazine.com



Redakcja MarketingMobilny.pl



Zapisz się do newslettera

Newsy z bloga, aktualności, najbliższe wydarzenia z branży

FreshMail.pl