FreshMail.pl

Dlaczego warto zainwestować w AdWords Mobile

Autor / 16 października 2017

Jeżeli prowadzisz działania w Google AdWords, ale nie stworzyłeś jeszcze kampanii tylko na smartfony, narażasz się na utratę wielu możliwości. Ma to znaczenie szczególnie w sytuacji, kiedy prowadzisz firmę lokalną, ponieważ, według analiz prowadzonych przez agencje badające zachowania internautów, aż trzy czwarte wyszukiwań mobilnych miało swój finał w dokonaniu zakupu produktu czy też usługi. Za pomocą AdWords Mobile możesz w zdecydowany sposób zwiększyć liczbę kliknięć prowadzących użytkownika do twojej witryny. Według oficjalnych danych Google, ponad połowa zapytań wprowadzanych do wyszukiwarki odbywa się przy pomocy urządzeń mobilnych – firma nie podaje jednak, czy „ponad połowa” to 53 proc. czy może 68 proc.. Agencja Hitwise twierdzi, na podstawie przeprowadzonych badań, że w samych Stanach Zjednoczonych wyszukiwania mobilne stanowią 58 proc. całkowitej liczb wyszukiwań (dane za Searchengineland.com).

Wobec tego twoja strona powinna być w pełni dostosowana do rosnącego znaczenia smartfonów. Urządzenia mobilne oferują coraz więcej możliwości zakupowych, a wszystko to przy bardzo szybkim i sprawnym połączeniu internetowym, dostępnym niemal wszędzie.

Pomimo nasycenia rynku, smartfony sprzedają się bardzo dobrze, a popyt na nie wcale nie maleje. Smartfony są z nami od przebudzenia aż po moment zaśnięcia – szacuje się, że aż 80 proc. osób nie opuszcza domu bez swojego urządzenia mobilnego, a 61 proc. właścicieli smartfonów codziennie korzysta z wyszukiwarki mobilnej (za Google.com. Brightlocal.com). Konsumenci spędzają tygodniowo ponad 15 godzin na swoich urządzeniach mobilnych. Komputery stopniowo zaczynają być degradowane do roli narzędzia pracy biurowej oraz gamingowej. Smartfony są o wiele wygodniejsze w użyciu jeżeli chodzi o korzystanie z wyszukiwarki Google oraz udzielanie się na portalach społecznościowych.

Dlaczego kampanie AdWords Mobile są tak wyjątkowe?

W dzisiejszych czasach największe znaczenie odgrywa pokolenie Milenium – tzw. millenialsi, którzy w niemal każdej dziedzinie życia aktywnie korzystają z urządzeń mobilnych. Pokolenie to żyje w globalnej wiosce, a za sprawą szybkiego internetu ma niemal ciągły kontakt ze znajomymi na całym świecie. To właśnie ta grupa przez wiele następnych lat będzie głównym odbiorcą przekazów marketingowych i to do nich powinno się dostosować tego typu działania.

Pokolenie to cechuje się również bardzo wysokim mniemaniem o sobie, indywidualizmem i wygodnictwem. Chce ono aktywnie spędzać czas, rozwijać swoje umiejętności, a relacje ze znajomymi częściej utrzymuje poprzez kontakt wirtualny. Odpowiedzią na to zapotrzebowanie jest m.in. stały rozwój smartfonów, za pomocą których można szybko i sprawnie wyszukiwać informacje, kontaktować się i udzielać na wirtualnym podwórku  w postaci social media.

 

Odpowiedzią na zapotrzebowania pokolenia Milenium jest także rozwój możliwości zakupowych w aplikacjach mobilnych. Konsumenci pragną jak najszybszej realizacji usługi, a za pomocą wyszukiwania mobilnego mogą niemal wszędzie i o każdej porze odnaleźć interesujący ich produkt bądź też usługę. Przez większość czasu użytkownicy mają w zasięgu ręki smartfon, a nie komputer, dlatego też ilość wyszukiwań mobilnych znacząco wzrasta. Stosunkowo od niedawna można w wygodny i sprawny sposób dokonywać zakupów na smartfonach – a najprawdopodobniej większość twoich konkurentów jeszcze nie korzysta z kampanii AdWords Mobile. Dlaczego więc nie kuć żelaza póki gorące?

Specyfika reklamy w mobile

Przy tworzeniu tego typu kampanii powinieneś wiedzieć, że nie możesz tak po prostu skopiować reklamy stworzonej na potrzeby komputerów i zastosować ją w kampanii na smartfony. Wyszukiwarka mobilna posiada zestaw unikalnych cech, o których należy pamiętać podczas tworzenia reklam. Przede wszystkim przy wyszukiwaniu mobilnym korzysta się z mniejszej liczby słów kluczowych, które są o wiele bardziej ogólne.

Kolejna sprawa to fakt, że wyszukiwarki mobilne wyświetlają mniej reklam. Choć z jednej strony może to być niekorzystne, to z drugiej strony takie zjawisko może zwiększyć naszą przewagę nad konkurencją, jeżeli uda się nam zdobyć pierwsze pozycje w wyszukiwarce. Dodatkowa zaleta AdWords Mobile jest taka, że kampanie dla telefonów komórkowych są lepiej widoczne w sieci reklamowej Google. Technologia smartfonów nieustannie się rozwija, użytkownicy spędzają znacznie więcej czasu na mobilnych wersjach swoich ulubionych witryn i używają więcej aplikacji na swoich telefonach. Bardzo mało osób korzysta z blokad reklam na urządzeniach mobilnych, przez co szanse na ich wyświetlenie są o wiele większe. W trakcie tworzenia reklamy warto rozważyć dołączenie spotów z YouTube, ponieważ są one o wiele chętniej wyświetlane właśnie z poziomu smartfonów.

Google słynie ze swojego wizjonerskiego myślenia i stara się wyprzedzić nadchodzące trendy. Konwersja ze smartfonów w samym roku 2015 wzrosła o 400 proc., nic więc dziwnego, że Google naciska na dostosowywanie tak witryn, jak i samych kampanii AdWords do urządzeń mobilnych. Obecnie Google daje nam możliwość utworzenia reklamy w wyszukiwarce, aplikacjach mobilnych, Google Play, YouTube oraz Gmailu. Warto pamiętać o najczęstszych potrzebach użytkowników dotyczących korzystania z wyszukiwarki Google. W pierwszej kolejności poszukują oni informacji, kolejnymi powodami są: wyszukiwanie drogi, wspomaganie działania, dokonywanie zakupów. Te cztery potrzeby stanowią aż 65 proc. wszystkich wyszukiwań.

Jak rozpocząć kampanię AdWords Mobile?

W pierwszej kolejności zastanów się nad celami swojej kampanii, pamiętaj, aby były one konkretne, mierzalne, osiągalne, realistyczne i terminowe. Twoja mobilna strategia marketingowa powinna być zgodna z celami biznesowymi. Cele mogą również koncentrować się na konkretnych danych dotyczących zaangażowania klienta. Bez względu na rodzaj danych, cele muszą być odpowiednio przemyślane.

Kolejnym krokiem jest jak najlepsze zdefiniowanie grupy docelowej. Precyzyjne kierowanie pomoże ci w znalezieniu najlepszych odbiorców na rynku docelowym. Odpowiedz sobie na następujące pytania:

  • Kto jest twoim klientem (uwzględnij m.in. wiek, płeć, lokalizacja, poziom wykształcenia, zawód)?
  • Czego poszukują i co chcą osiągnąć klienci? Jakie są ich nawyki, zainteresowania i zwyczaje zakupowe?
  • Kiedy najczęściej są online i kiedy szukają informacji na temat produktu, usługi lub firmy?
  • Gdzie przebywają w trakcie korzystania z urządzenia mobilnego? Gdzie mieszkają i kupują w prawdziwym świecie?
  • Dlaczego to ty najlepiej zaspokoisz ich potrzeby?

Kiedy już przeanalizujesz grupę docelową, możesz przystąpić do wybierania odpowiednich słów kluczowych, które są sercem kampanii AdWords Mobile. Bardzo ważny jest kontekst tych słów i odpowiednie dopasowanie, tak aby wynik wyszukiwania był jak najbardziej trafny. Pamiętaj, że użytkownicy na smartfonach posiłkują się krótszymi frazami, a ponad połowa z nich zamierza dokonać zakupu w ciągu godziny. Wybór odpowiednich słów kluczowych w celu zaspokojenia tej potrzeby jest bardzo istotny.

  • Po uruchomieniu kampanii stale optymalizuj reklamy AdWords oraz wersję mobilną swojej strony. Warto przy tym przygotować kilka wersji reklamy i monitorować, która z nich przynosi największą konwersję. Dzięki temu szybko zweryfikujesz skuteczność swoich metod, co pozwoli ci wybrać najlepszy sposób działania.

Dopasowywanie reklam i stron docelowych do tego poziomu intencji jest kluczem do sukcesu kampanii AdWords Mobile. Obserwuj, które reklamy są najchętniej wyświetlane i ucz się zachowań użytkowników, optymalizuj przekazy tak długo, aż będziesz osiągać coraz lepsze wyniki.

Teraz jest najlepszy czas na rozpoczęcie kampanii AdWords Mobile. Z uwagi na fakt, że nie jest to jeszcze tak popularne, masz szansę wyprzedzić konkurencję. Rosnące znaczenie smartfonów jest bardzo widoczne i niezaprzeczalne, najprawdopodobniej w niedługim czasie będą o wiele częściej używane niż komputery. Zadbaj o odpowiednią wersję mobilną swojej strony internetowej, następnie uruchom specjalną kampanię AdWords Mobile. Google daje nam dziś szansę na prowadzenie bardzo trafnych kampanii reklamowych, nie marnujmy tej okazji.

 

Autor: Sabina Nowak – Specjalista ds. e-marketingu we wrocławskiej Agencji SEO LTB – seo.ltb.pl



Redakcja MarketingMobilny.pl



Zapisz się do newslettera

Newsy z bloga, aktualności, najbliższe wydarzenia z branży

FreshMail.pl