FreshMail.pl

Blogerze dopasuj reklamy do mobile

Autor / 26 listopada 2013

Dynamicznie rosnąca rola internetu mobilnego sprawia, że twórcy treści, aby nie odnotować spadku ruchu i dochodów, powinni bardzo poważnie potraktować dostosowanie swoich stron do wymogów mobile. I nie chodzi tylko o takie aspekty jak RWD lub odpowiednie wielkości fontów i grafik. Jeśli piszesz bloga lub prowadzisz inny serwis internetowy, na którym wyświetlasz reklamy, to równie dużą uwagę powinieneś poświęcić na ich optymalizację!

AdSense – z czym to się je?

Google AdSense to bardzo popularne rozwiązanie dla wydawców treści (Google używa terminu Publishers). Jest to zautomatyzowany system reklamy, który stosunkowo łatwo implementować na stronie lub blogu. Najłatwiej mają blogerzy korzystający z platformy Blogger, gdyż są to systemy mocno zintegrowane. Z kolei użytkownicy WordPress mogą skorzystać na przykład z wtyczki Easy AdSense lub wielu innych. Co prawda bardziej prominentni blogerzy rzadko korzystają z AdSense, ponieważ są w stanie wynegocjować sobie lepsze warunki z konkretnymi markami, jednak zdecydowana większość twórców nie może sobie na to pozwolić.

Piszesz bloga i wyświetlasz reklamy Google?
Sprawdź jak masz zdefiniowane ich formaty

Jeśli ruch mobilny stanowi coraz większy procent odwiedzin na twoim serwisie, to pomyśl o optymalizacji formatów reklam! Będzie to miało przełożenie na doświadczenia użytkowników (nie będą ich odstraszały zbyt duże, niedopasowane banery) oraz na klikalność reklam, czyli twoje dochody!

(Zobacz case study pokazujące jak przejście na RWD i rozszerzone reklamy AdWords zwiększyły liczbę wizyt mobilnych o 218%)

Formaty reklam odpowiednie dla urządzeń mobilnych

Spójrzmy na reklamy AdSense dla treści (AFC – AdSense For Content). Pod względem technicznym niewiele różnią się od reklam przeznaczonych do wyświetlania na stronach desktopowych. Kod jest ten sam. Jedyna różnica polega na doborze preferowanych wymiarów wyświetlanych jednostek reklamowych. Google sugeruje konkretne rozwiązania i ułatwia ich wybór nadając na przykład formatowi 320×50 nazwę  „Mobile banner”.

Google zdradza, że statystycznie najlepiej w mobile sprawdzają się formaty 320×50 oraz 300×250. Dodatkowo, aby reklamy przekładały się na efektywną monetyzację, trzeba pamiętać o najważniejszych zasadach dotyczących reklam.

Podstawowe kwestie przy implementacji reklam

  1. Sprawdź kilka formatów reklam (lub stwórz elastyczną jednostkę reklamową: zobacz na support.google.com).
    Statystyki statystykami, ale być może akurat twoja strona jest wyświetlana najczęściej na określonych urządzeniach lub twoi czytelnicy mają nietypowe preferencje i akurat inne rozmiary będą konwertowały lepiej.
  2. Wypróbuj różne miejsca wyświetlania reklam na stronie.
    Najczęstsze miejsca wyświetlania jednostek reklamowych w przypadku AFC na blogach, to początek, środek lub koniec posta oraz panel boczny (tam najlepiej sprawdzają się banery typu skyscraper, czyli „wieżowiec”). Zobacz jak czytelnicy reagują na określone reklamy. Być może reklamy w nagłówku będą ich drażniły, a być może, ze względu na dobrą ekspozycję, będą osiągały wysokie CTR.
  3. Uważaj, aby nie przesadzić z ilością – zaleca się maksymalnie trzy jednostki na stronę. Zbyt duża ilość reklam może odstraszyć i zniechęcić użytkowników (tym bardziej na relatywnie niewielkim ekranie urządzenia mobilnego) przez co spadnie liczba kliknięć, a być może także odwiedzin na stronie.
  4. W przypadku reklam tekstowych – dopasuj ich styl (font, kolory, krawędzie) do designu strony. Reklamy dobrze dopasowane do wyglądu otaczających je treści wyglądają bardziej naturalnie.

Jeśli szukasz większej ilości szczegółowych i wiarygodnych informacji na temat reklam AdSense dla mobile, warto śledzić oficjalny blog tej usługi: adsense.blogspot.com/search/label/Mobile



Szymon Słowik

Konsultant marketingowy skupiony na tematyce SEO/SEM i content marketingu. Z serwisem MarketingMobilny.pl związany od 2013 r. Wypowiada się głównie na tematy dotyczące marketingu w wyszukiwarkach i mediach społecznościowych.



Zapisz się do newslettera

Newsy z bloga, aktualności, najbliższe wydarzenia z branży

FreshMail.pl