FreshMail.pl

6 narzędzi marketingu SMS, o których mogłeś nie słyszeć

Autor / 22 kwietnia 2014

Marketing SMS najczęściej kojarzony jest z masową wysyłką wiadomości SMS lub MMS. Tymczasem dysponuje on wieloma zaawansowanymi narzędziami, które warto poznać. Nie jest bowiem tajemnicą, że skuteczność naszych działań marketingowych w danym kanale zależy od tego, jak dobrze go poznamy. W tym krótkim artykule, postaram się przedstawić nie tylko mniej znane narzędzia marketingu SMS, ale także podpowiem, do jakich konkretnych działań marketingowych można ich użyć.

1. Wiadomość SMS z własnym polem nadawcy – platformy do marketingu SMS pozwalają na masowe wysyłanie wiadomości z losowych numerów GSM, jak również z własnym polem nadawcy. Pewnie zdarzyło Ci się odebrać SMS-a, gdzie w polu nadawcy wiadomości wyświetliła się nazwa, a nie numer telefonu. Co prawda, wysyłanie takich SMS-ów jest z reguły droższe, natomiast jest to dobry sposób na zwiększenie świadomości marki u odbiorców. Pole nadawcy może liczyć maksymalnie 11 znaków (bez polskich liter i znaków specjalnych, za wyjątkiem „-„).

2. Newsletter SMS – jeśli wyraz newsletter kojarzył Ci się dotychczas z e-mail marketingiem, to czas zmienić zdanie. Wiele platform do masowej wysyłki SMS-ów posiada narzędzie Newslettera SMS, który służy do zbierania baz numerów. Najczęściej przyjmuje on formę widgetu, który można „wkleić” do własnej strony www. Oprócz pobrania numeru, istnieje możliwość zapytania subskrybenta o imię, nazwisko, miasto, czy datę urodzenia. Do tak zebranej bazy numerów można kierować – jak sama nazwa narzędzia wskazuje – cykliczne wysyłki o charakterze informacyjnym lub marketingowym.

Przykładowy widget Newsletter SMS

Przykładowy widget Newsletter SMS

 

3. Aplikacja do zbierania baz numerów – popularne aplikacje, które możesz zintegrować z kontem na Facebooku nie muszą mieć tylko konkursowego charakteru. Przykładowo, aplikacja Rabaty SMS pozwala na zbieranie numerów od osób lubiących naszą stronę, w zamian przekazując im kod zniżkowy na dowolny produkt lub usługę. Dzięki działaniu aplikacji możliwe jest uzyskanie efektu wirusowego, ponieważ informacja o pobraniu kodu rabatowego automatycznie wyświetla się na „wallu” użytkownika. Jest to idealny sposób na monetyzację posiadanego fanpage’a.

4. Skrócony link w wiadomości SMS – funkcja ta polega na tym, że do tworzonej wiadomości SMS można dodać adres strony www, który zostanie zamieniony na krótki link, indywidualny dla każdego odbiorcy tej wiadomości. Taki zabieg otwiera przed marketerem wiele ciekawych możliwości – przede wszystkim „oszczędza” się znaki na właściwy przekaz informacyjny lub reklamowy, ale też istnieje możliwość monitorowania kliknięć w ten link, a co za tym idzie – mierzenie skuteczności przeprowadzonej kampanii.

SMS ze skróconym linkiem

SMS ze skróconym linkiem idz.do

 

5. Krótki numer odbiorczy tzw. Short Code – jest to numer 4-cyfrowy, służący do wysyłania i odbioru wiadomości SMS. Co najważniejsze, koszt wysłania wiadomości z każdej sieci GSM na taki numer naliczany jest wg standardowej stawki operatora w obrębie danej sieci. Numer Short Code można wykorzystać np. do nawiązania interakcji z klientem (konkursy, ankiety, ekspozycja numeru w reklamie outdoor), jak również do generowania leadów sprzedażowych.

6. Zaawansowane API – profesjonalne platformy do marketingu SMS udostępniają klientom interfejs API. Wykorzystanie gotowych bibliotek programistycznych pozwala na znacznie łatwiejszą i szybszą integrację (przykłady bibliotek PHP C# .net, Python Java). Dostęp do API przydaje się wtedy, gdy chcesz włączyć komunikację SMS-ową do swojego serwisu lub oprogramowania w sposób automatyczny. Praktycznie każdy rodzaj oprogramowania (platforma e-commerce, CMS, EOD, CRM, ERP, RCP…) może zostać zintegrowany z API SMS.



Kamil Kiermaszek

Z wykształcenia amerykanista i internacjolog. Zawodowo zajmuje się e-marketingiem. Obecnie zaangażowany w rozwój platformy SMSAPI.



Zapisz się do newslettera

Newsy z bloga, aktualności, najbliższe wydarzenia z branży

FreshMail.pl