Trendy 2017 w mobile marketingu

4 trendy marketingowe 2017 – czy utrzymają się kolejny rok?

Autor / 12 stycznia 2018

Trendy marketingowe w 2017 roku pokazują, że mobile wciąż skutecznie służył marketerom w komunikacji z klientami. Prawie połowa Polaków korzystała z internetu w smartfonie, a SMS-a wysłano w naszym kraju ponad 50 mld razy. Coraz większa role odgrywają także boty.

    1. SMS-y wciąż wysoko

      50 mld – czyli liczba jaką co roku przekracza liczba wysłanych w Polsce SMS-ów utrzymuje się już od kilku lat, śmiało stając do walki z komunikatorami internetowymi. Ich otwieralność wynosi ponad 90 proc., nie dziwi więc zainteresowanie ich komercyjnym użyciem. Konsumenci wręcz czekają na nowe wiadomości od swoich ulubionych marek. 75 proc. amerykańskich odbiorców oczekuje nowych ofert handlowych w tym kanale.

    2. Bot pomoże

      Dużym zainteresowaniem cieszą się obecnie chatboty pomagające przyspieszyć komunikację z klientami w social mediach czy na stronie internetowej. Chatbot może pojawić się także na stronie marki i  wspierać w obsłudze potencjalnego klienta, a w przypadku dużych marek pozwoli kupić ubrania, wynająć pokój czy sprawdzić status przesyłki kurierskiej. Automatyzacja komunikacji nie jest jednak domeną komunikatorów internetowych. Ustalanie reguł odpowiedzi w komunikacji dwukierunkowej umożliwia już od lat sms marketing.

    3. Analityka, czyli big data

      Firma, która chce znać swój rynek i klientów musi zająć się analizowaniem swoich danych. Rola analityki zwiększa się z roku na rok, ale wraz z jeszcze większym rozwojem technologii internetowych pozwala dowiedzieć się o kliencie (prawie) wszystkiego. Warto jednak poświęcić chwilę i na zastanowienie czego się szuka. Do zainteresowania znaczeniem analizy big data skłania zwłaszcza cały wachlarz narzędzi pomiarowych, które mają zastosowanie i w content marketingu, i w SEM, i w całym mobile’u.

    4. Personalizacja, głupcze!

      Kto nie personalizuje ten nie pije szampana. Ten trend ma szansę stać się kolejnym obiektem branżowych żartów. Wystarczy w wiadomości wpisać imię odbiorcy i tylko to zwiększa szansę na pozytywną interakcję. Dodanie do tego odniesienia się do działań klienta we wcześniejszym kontakcie z marką np. rabat na oglądany przez niego produkt daje duże szanse na sukces.

Co przyniesie nam 2018 rok? Może więcej treści wideo, o czym pisaliśmy już na naszej stronie [klik].  Już wkrótce więcej o przyszłości marketingu – w roku 2018!

 

 

 



Redakcja MarketingMobilny.pl